Kodulehed

Koduleht

Kodulehe tegemiseks on vaja tellida:

  • Domeen - nimi.ee näiteks
  • Hosting - koht kus kodulehte hoitakse nt www.veebimajutus.ee
  • Sisu organiseerimine ja struktuuri loomine - nt ITrotid
  • Kujundustööd - nt ITrotid
  • Programmeerimistööd  - leht kohendatakse tellija vajadustele nt ITrotid

Et hinnapakkumist teha on vaja kõigepealt jõuda korraliku lähteülesandeni.

Iga kodulehe hind kujuneb erinev oleneb töömahust

Väiksemat sorti lehe hinnaks kujuneb tavaliselt umbes 2000 eurot + km.


Veebileht on nagu ettevõtmise kontor internetis. Sotsiaalmeedias nt viidatakse tavaliselt kodulehe artiklitele. Korrektne kodulehe vormistus on aluseks internetimarketingile.

Millest koosneb üks veebileht:

Kõigepealt domeen ehk kodulehe nimi (nt itrotid.ee). ee lõpulisi domeene haldab Eesti Interneti SA. Neid saab osta akrediteeritud registripidajatelt www.internet.ee/registripidajad. Kui oled algaja internetikasutaja aga tahad oma domeene ise hallata, julgeme Teile soovitada www.veebimajutus.ee keskkonda.

Kusagil peab ju koduleht asuma ehk hosting. Tavainimesele piisab tavaliselt virtuaalserverist.Näiteks ITrotid kasutavad Veebimajutuse serverit mille hinnad leiad https://www.veebimajutus.ee/kodulehe-majutus.

Valima peaks kaasaegse sisu halduse süsteem ehk CMS-i. Üks paljudest tabelitest, kust ülevaate saab www.cmsmatrix.org. Kolm levinumat süsteemi on WordpressJoomla ja Drupal. Kõik kolm toetavad eesti keelt ning on hetkel jätkusuutlikud. Selliseid süsteeme arendavad arvestatavalt suured interneti kogukonnad. Tavaliselt arendaja annab oma panuse süsteemi arenguks aga raha saab konkreetsete tööde eest. IT rottide enamus kodulehti on tehtud Drupaliga. Eesti Drupali kogukond arendab oma veebilehte www.drupal.ee

Veebipõhiste süsteemidega töötamine eeldab head internetiühendust, kui lehe nn mootor paigas tuleb teha kujundus. Oleme püüdnud juurutada klientides suhtumist, et kujunduse tegemisel tuleb usaldada ja kasutada õppinud kujundajate abi.

Kui domeen on registreeritud, CMS virtuaalserveris ning koduleht kujundatud, jääb kõige kulukam ja keerukam osa - sisu tootmine. Nimetatu koosneb tekstidestgraafikastliikuvast- ja liikumatustpildist, helist... Sisu tuleb süstematiseerida lihtsalt ja selgelt ning teha otsimootoritele söödavaks. Paraku on nõnda nagu kõige muuga siin maailmas - veebilehte ei saa ühe ropsuga valmis teha ehk see on kulgev protsess, kus prevaleerib värskeim teave, nõnda kajastub ka ettevõtte "nägu". Päris keeruline on leida tasakaalu soovide ja tegelike võimaluste vahel. 

Kas Teil on abiks filoloogid, fotograafid, filmimehed ja kunstnikest sõbrad?

Uudiskirjade põhiline eesmärk on enda kliendile meelde tuletamine. Tihti ei jõua lugeja kirja saatja nimest ja pealkirjast lugemisega kaugemale. Aga seegi juba toimib. Tuletab lugejale meelde ettevõtmise olemasolu. Tänapäeval peaks uudiskiri toimima koos sotsiaalmeediaga.

Oleme jaganud uudiskirjad kaheks. Alates 1000 adressaadist kasutame ListMessangeri nimelist lihtsat programmi. Väiksemate postitusnimekirjade puhul ajab asja ära Drupali moodul Simplenews

Uudiskirjade puhul tuleb järgida Isikuandmete kaitse seadust. Vajadusel saab infot Andmekaitse inspektsioonist.

Uudiskirjade tegemise ja spämmi vaheline piiri tunnetamiseks soovitame Spämmiblogi.